Een museum bekijken op Instagram is voor sommigen nét even veiliger dan een kaartje kopen voor iets waar je misschien wel nooit geweest bent. Want stel dat je het helemaal niet leuk vindt? Of je snapt er helemaal niks van? En moet je eigenlijk stil zijn in een museum? En mag je ook iets lelijk vinden?

Kunst kijken door de ogen van iemand die zelf dingen maakt, lijken mensen fijn te vinden. Mijn posts op Instagram lopen goed en er wordt veel op gereageerd. Ik neem mijn lezers aan de hand van prikkelende foto’s mee langs een aantal werken: Wat viel mij op en wat vond ik ervan?

Door musea en kunst toegankelijk te brengen, als een plek waar je heus niet alles mooi hoeft te vinden en waar je geweldige foto’s kunt maken, wordt een doelgroep geprikkeld die misschien normaliter niet zo snel in een museum te vinden is.

Influencer marketing is een uitermate geschikt medium om te combineren met cultuuroverdracht. Of je het publiek nou wilt triggeren de werken eens in het echt te bekijken, of je hen virtueel via Instagram wilt rondleiden: De eerste stap is al gezet!

Hieronder zie je een selectie foto’s die bij cultuureducatieve posts op Instagram geplaatsts is. Voor de complete posts (inclusief tekst) verwijs is je door naar mijn Instagram-pagina @mignonnus. Voor samenwerkingen verwijs ik je graag door naar de contactpagina.